OVER GLO´ART

ONS VERHAAL

Het begon allemaal met Willy Gilissen die de toekomst na zijn pensionering in overweging nam. Hij was meer dan vijftig jaar een succesvolle internationale zakenman. Geboren in Maastricht in het zuiden van Nederland, verhuisde hij naar een Belgische gemeente net over de grens in de Maasvallei, een prachtige regio waar toerisme en bedrijven in een opwindend tempo kunnen bloeien, met belofte en voorspoed om naar uit te kijken.

Zowel Willy als zijn vrouw Madeleine houden van reizen. Kunst heeft altijd hun nieuwsgierigheid gewekt. Het combineren van zakenreizen met plezier bracht hen naar verre oorden en onverwachte schatten, elke reis leidde tot nieuwe ideeën en nieuwe inzichten in het leven. Wanneer ze thuiskwamen, waren hun harten vol indrukken en warme herinneringen aan de culturen en mensen die ze tegenkwamen.
Het is dit begrip van de wereld in het algemeen, wat buiten de eigen horizon ligt, dat aanleiding gaf tot het idee om de wereld met behulp van Schone Kunsten naar hun eigen deur te brengen. Welke betere manier om je pensioen door te brengen, begaafde kunstenaars te helpen in hun ambitie om hun kunst met de wereld te delen?

We willen kunstenaars helpen een naam in de kunstwereld te vestigen door hen te helpen de kost te verdienen met hun kunst. Onze missie is om de meest getalenteerde artiesten van ons proefprogramma te selecteren en een solide samenwerking aan te bieden.

Elke maand wordt een groep van tien kunstenaars uitgenodigd om te komen werken en wonen in ons wereldwijde kunstcentrum. De kunstenaars delen een huis en hun werkruimte, wat leidt tot wederzijdse inspiratie en een wederzijdse uitwisseling van ideeën.

Al deze verschillende creatieve vaardigheden, achtergronden en culturen leiden tot verbazingwekkende artistieke resultaten die ons versterken in onze visie en missie voor de toekomst.

HET TEAM
WILLY GILISSEN
CEO & oprichter
MADELEINE ADAMS
Public Relations
ZOË SCHOONBROOD
Art Director
BRYAN CLAESSEN
Logistiek manager
DIDI LISKA
Boekhouding
MARCEL THIMISTER
Technisch manager
PAUL SLANGEN
Sales Manager
ALEXANDRA SATIJN
Office and Event Manager
NICO JONGEN
Commercieel directeur
DE KUNST JURY

GLO’ART heeft een internationale jury geselecteerd die de beste artiesten heeft gekozen die GLO’ART hebben bezocht.

Alle werken die ze hebben gemaakt, worden tentoongesteld in onze galerijen, openluchtgalerijen en op andere plaatsen in ons park. Tijdens hun verblijf hebben we hun presentatievaardigheden, sociaal gedrag en gemaakte vorderingen geobserveerd. De combinatie van de kunstenaars en hun kunst geeft onze internationale jury de beste informatie om de top 15% kunstenaars te selecteren uit 320 kandidaten die samen meer dan 1500 kunstwerken produceerden.

Deze internationale jury bestaat uit 4 leden. We hebben ons GLO’ART-management als één lid en drie andere internationale juryleden die zorgvuldig werden geselecteerd op basis van hun ervaring en kennis van Fine Art.

LAAT ZE INTRODUCEEREN:

Copyright     2020. Alle rechten voorbehouden.

De Gloart-website maakt gebruik van cookies, Google Analytics & Google-lettertypen voor optimale weergave.

PRIVACY POLICY IMPRINT